Webinarium - Vägen in på den japanska marknaden

11 sep 10:00 - 11:00

Online

Att etablera sig i Japan kräver mer än en översättning. Det handlar om att utveckla en marknadsstrategi som är i samklang med japansk affärskultur, kundförväntningar och beslutsprocesser.

Detta webinarium riktar sig till små och medelstora företag inom både B2C och B2B i Europa – med särskilt fokus på Sverige – som vill ta steget in på den japanska marknaden.

Program
(Workshopen hålls på engelska.)

10:00 – 10:10
Inledning och stödaktiviteter för EU-företags internationalisering mot Japan
Antonin Gilkain, EU-Japan Centre for Industrial Cooperation

  • Översikt av kostnadsfria tjänster för EU-företag som vill etablera sig i Japan

10:10 – 11:00
Cross-Cultural Growth Marketing & Advertising for the Japanese Market
Patric Sawada, Silkdrive

  • Marknadsinträdesstrategier

  • Kundanskaffning och kundlojalitet

  • Kulturöverskridande marknadsföring

  • Q&A

Eventet sker på engelska.

Klicka här för anmälan till Workshop om japansk affärskultur!

 

Eventet arrangeras i samarbete med Enterprise Europe Network och EU-Japan Centre for Industrial Cooperation.

Top